Tuesday, January 11, 2011

Perkongsian: Facebook 3

First entry for this new year. Well, according to prediction by western scientists, the apocalypse tends to happen in 2012, therefore, i have less than two years to post, so i will try to post as many as i can and finish my story. Ka ka ka....

Last night, i just deleted my facebook account. Actually, the term "Delete" can't be used there, it should best replaced with deactivated. Why? Because facebook still has my data on their server. Why did i said that? Well, for the facebook maniac, i think you already know that when you deactivated your account, the facebook team will send you a message saying that you have deactivated your account, and then, you only need to log in by using the same e-mail and same password. What the hell is going on here? Why can't they just deleted all my data on their server? Why they want to keep my data there? Hope facebook maniac also read my post here like last night. Ka ka ka...

Okay, aku sebenarnya menyampah dengan facebook. aku tak tahu la apa kebaikan yang dibawak oleh facebook ni sampai mengaburi mata facebook maniac. Keburukan aku nampak lagi banyak dari kebaikan. Apa susah, listkan aku sebanyak mana kebaikan yang dibawa oleh facebook. Dan aku pulak akan listkan keburukan yang dibawak oleh facebook. Ka ka ka...

Mesti semua orang nampak aku seperti paranoid dengan facebook. Biasala, orang yang nampak aku sebegitu adalah golongan Facebook maniac. Setakat aku jumpa pengguna facebook yang disekeliling aku ni, tak ada lagi yang aku jumpa bila dia register facebook, dia jadi kaya. Yang aku tahu, Mark Zuckerberg dan rakan-rakannya yang jadi kaya selepas orang lain register facebook. Adakah aku salah? Kalau aku salah, bring the prove babeh...

Facebook maniac jugak dah beberapa kali post kat aku punya wall waktu aku ada akaun facebook dulu untuk mempertahankan kenapa mereka mempunyai akaun facebook. Tapi hanya dua orang sahaja yang memberi respond. Itukah yang dikatakan facebook connect people? Kalau tak silap aku, ada lebih kurang 30 kawan kot. Biasala, aku bukan facebook maniac. Tapi apa yang aku nak tegaskan dekat sini, setiap apa yang kita post di facebook akan appear di new feeds or home setiap kawan. Melainkan kawan tu dah block kita. Jadi, kenapa hanya ada dua respondent? Kat mana connecting people? Or facebook maniac ni keliru kenapa mereka ada facebook? Ka ka ka...

Semalam pulak aku diattack oleh facebook maniac, yang memberikan kebaikan menggunakan facebook. Dikatanya aku menolak teknologi la. Kat mana yang aku tolaknya? Nak kata aku tak ada emel, dah ada dah. Blog pun aku dah ada. Hairan... Sebenarnya ada banyak alternatif lain selain facebook. Nanti aku share pulak apa yang buatkan aku bengang dengan facebook.

See ya...

No comments:

Post a Comment