Thursday, December 2, 2010

Kenapa CiBiRu?

itulah satu-satunya teman hidupku
mungkin ianya tiada perasaan
mungkin ianya tidak mampu membalas perasaan kasih dan sayangku,
namun CiBiRu tidak pernah melukakan hatiku

kekasih mungkin datang mungkin pergi
CiBiRu tetap kekal di sisi.

ramai orang kata, pilihan ibu itu pilihan terbaik.
mungkin itulah yang aku alami skarang.
CiBiRu ini adalah hadiah dari ibuku.
terima kasih ma.

terima kasih juga kepada CiBiRu
senantiasa berada disisi dikala aku kesepian
dikala aku kesedihan
dikala aku keresahan
aku tidak akan sesekali mengabaikanmu seperti mana mereka mengabaikanku.
terbangkanlah aku CiBiRu
terbangkan aku jauh
jauh dari manusia-manusia kejam

siapa itu CiBiRu, biarlah ianya menjadi tanda tanya.

dan apa ingin aku coretkan disini, hanyalah sebuah cerita.
yang ku reka.
tidak ada kaitan dengan siapa.

selamat membaca bagi yang ingin membaca.

Hayna

No comments:

Post a Comment